Home Receptai 5 lėtinio vitaminų trūkumo požymiai moterims

5 lėtinio vitaminų trūkumo požymiai moterims

by adminas
349 peržiūra
Jeigu jums patiko ši naujiena spustelk „Patinka“ arba „Dalintis“ ↓

Vitaminų trūkumas nėra toks nekenksmingas, kaip gali atrodyti.

Tai ne tik sukelia negalavimą ir nuovargį, bet ir gali sukelti sunkias ligas, rašo „Power of Positivity“. 

Subalansuota mityba yra nepaprastai svarbi kūno sveikatai. Valgytas maistas turėtų aprūpinti jus visomis būtinomis maistinėmis medžiagomis, įskaitant rekomenduojamas vitaminų dozes.

Problema ta, kad mityba gali būti monotoniška, o kai kurių vitaminų ir mineralų, kurių mums reikia, nepavyksta gauti iš maisto.

Bet kaip nustatyti, kad jums trūksta būtinų maistinių medžiagų? Atsakymas paprastas: atkreipkite dėmesį į savo kūną. Čia yra keletas lėtinio vitaminų trūkumo moterims požymių ir būdų, kaip juos pašalinti.

5 lėtinio vitaminų trūkumo požymiai moterims.

1. Blogėjanti burnos sveikata.

Pablogėjusi burnos sveikata gali būti tiesioginis vitaminų trūkumo požymis. Čia yra keletas klausimų, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį.

Opos.

Burnos ertmės žaizdas ir opas labai dažnai sukelia geležies trūkumas, taip pat B grupės vitaminų – B1, B2 ir B6 trūkumas. Tai yra taip įprasta, kad tyrimai parodė, kad tiems, kurie turi šias opas, dvigubai didesnė tikimybė turėti geležies trūkumą, net šiek tiek.

Įtrūkimai burnos kampuose.

Įtrūkimai burnos kampuose (vadinamasis džemas ar cheilitas) gali būti dėl mažo geležies ir vitaminų B lygio. Tai ypač pasakytina apie vitaminą B2 arba riboflaviną. Cheilitą taip pat gali sukelti dehidracija ar sausumas. Jei nėra kitų simptomų, jums tiesiog reikia gerti daugiau vandens.

Kraujavimas iš dantenų.

Dantenų problemas dažniausiai sukelia per mažas vitamino C. Tai lemia tai, kad organizmas šio vitamino negamina natūraliai, todėl norint jį išlaikyti, reikia valgyti.

Vitaminas C sustiprina organizmo galimybes išgydyti ir apsisaugoti nuo ligų. Taigi netinkamas vitamino C vartojimas gali sukelti skausmingas dantenas, kurios lengvai kraujuoja. Vitamino C trūkumas yra 17% gyventojų.

Atminkite, kad per didelis šepetėlio standumas taip pat gali sukelti dantenų kraujavimą, taip pat maisto atliekas, sukeliančias dantenų infekcijas. Norėdami kovoti su šiais simptomais, vartokite maistą, kuriame gausu geležies, pavyzdžiui:

  • riešutai
  • mėsa;
  • žuvis;
  • ankštiniai;
  • Naminis paukštis;
  • sėklos;
  • tamsūs žalumynai;
  • pilno grūdo.

Nepamirškite per dieną suvalgyti bent 3 porcijas daržovių ir 2 porcijas vaisių . Atminkite, kad ūmus vitamino C trūkumas gali sukelti skorbutą.

Rimtesni įspėjimai, kad negaunate pakankamai vitamino C, yra šie:

  • dantų netekimas;
  • pleiskanota oda;
  • susilpnėję kaulai;
  • susilpnėję raumenys;
  • kraujavimas iš nosies;
  • dažni kraujosruvos;
  • dažni peršalimai;
  • letargija;
  • sumažėjęs žaizdų gijimo greitis;
  • nuovargis.

2. Neramių kojų sindromas.

Willis-Ekbomo liga, geriau žinoma kaip RLS arba neramių kojų sindromas, yra nervų būklė. Tiesą sakant, jam būdingas diskomfortas, atsirandantis kojose, kuris sukelia obsesinį norą jas judinti.

Moterims yra didesnė šios ligos rizika. Dažniausiai sindromas pasireiškia poilsio metu, ypač jei bandote miegoti. Deja, gydytojai dar turi išsiaiškinti, kas sukelia sindromą. Tačiau buvo rasta nuorodų, leidžiančių manyti, kad pagrindinė to priežastis gali būti mažas geležies kiekis kraujyje.

Be to, papildomo vitamino C vartojimas gali padėti organizmui lengviau įsisavinti geležį, kad būtų lengviau sergant lėtiniu vitaminų trūkumu. Jei sunaudojate pakankamai geležies, tačiau taupote vitaminą C, teigiamas geležies poveikis nepasieks viso savo potencialo.

3. Akies būklės pablogėjimas.

Viena iš labiausiai paplitusių regėjimo problemų priežasčių yra vitamino A trūkumas. O viena iš labiausiai paplitusių regėjimo problemų, kurią sukelia šios maistinės medžiagos stoka, yra naktinis aklumas. Kaip rodo pavadinimas, tai reiškia, kad esant silpnam apšvietimui gali kilti regėjimo problemų.

Kodėl tai vyksta? Vitaminas A yra pagrindinis pigmento, vadinamo rodopsinu, gamybos komponentas, kuris padeda naktiniam matymui.

Vitamino A trūkumas gali sukelti kseroftalmiją. Ši liga pažeidžia rageną ir gali sukelti aklumą. Vienas iš labiausiai paplitusių pradinių kseroftalmijos simptomų yra dėmės, žinomos kaip Bito dėmės. Tai maži balti užuomazgos, kurie atrodo putoti ir iškilę į akių baltumą.

Geriausi vitamino A trūkumo maisto produktai:

  • lapinės žalios daržovės;
  • kiaušiniai
  • pieno produktai;
  • mėsa;
  • geltonos daržovės;
  • apelsinų daržovės
  • žuvis.

Atminkite, kad per didelis vitamino A vartojimas yra toksiškas. Todėl turėtumėte atsiriboti nuo daugelio šios maistinės medžiagos papildų. Vitamino A perteklius kaupiasi organizmo riebaliniame audinyje. Simptomai yra šie:

  • Galvos skausmai.
  • Odos sudirginimas.
  • Pykinimas.
  • Kaulų skausmas.
  • Sąnarių skausmas.
  • Sąmonės netekimas.

4. Prasta plaukų ir nagų būklė.

Nagai ir plaukai yra glaudžiai susiję. Paprastai simptomai, kurie paveikia vieną iš šių kūno dalių, dažnai veikia kitą. Blogos plaukų ir nagų sveikatos priežastys yra daug, tačiau dažniausiai pasitaiko vitamino B7, dar žinomo kaip biotinas, trūkumas.

Biotinas yra vitaminas, atsakingas už maisto pavertimą, paverčiant jį organizmo energija. Jei turite lėtinį vitaminų trūkumą, apie tai praneš trapūs nagai ir plaukai. Šios dvi kūno dalys gali lengvai išsausėti, plonėti ar sulūžti.

Biotino trūkumo simptomai:

  • Kolikas.
  • Dilgčiojimas galūnėse.
  • Raumenų skausmas.
  • Nuovargis.
  • Lėtinis nuovargis.

Biotino trūkumas yra labiau tikėtinas tiems, kurie:

  • Rūkymai ir (arba) gėrimai;
  • Kenčia nuo nevirškinimo;
  • Nėščia
  • Vartoja prieštraukulinius vaistus;
  • Valgo žalius kiaušinių baltymus.

Kitas vitamino trūkumo simptomas yra pleiskanos ar žvynuotos galvos odos pleistrai. Šios žvynuotos, niežtinčios vietos, vadinamos seborėjiniu dermatitu, taip pat gali atsirasti ant veido, kirkšnies, krūtinės ir pažastų.

Yra daugybė galimų šių problemų priežasčių, tačiau lėtinis vitaminų trūkumas tikrai yra viena iš jų. Per mažai cinko gali sukelti plaukų problemų, be to, labai dažnas yra ir vitamino B trūkumas.

Tokiais atvejais paprastai nėra B2 vitaminų, vadinamų riboflavinu; vitaminas B3, žinomas kaip niacinas; ir vitaminas B6, žinomas kaip piridoksinas. Norėdami kompensuoti jų trūkumą, turite naudoti:

  • žalios daržovės;
  • krakmolingos daržovės;
  • Naminis paukštis;
  • žuvis;
  • mėsa;
  • kiaušiniai
  • ankštiniai;
  • riešutai
  • pieno produktai;
  • saulėgrąžų sėklos.

Kai kurios vitaminų stokos turinčios moterys gali nukentėti nuo plaukų slinkimo, ir tai yra kažkas, su kuo susiduria beveik pusė visų moterų. Plaukų slinkimo papildai gali padėti išspręsti šią problemą, nes juose yra būtinų komponentų rinkinys.

5. Odos problemos.

Vienas iš retesnių lėtinio vitamino trūkumo požymių, į kurį turėtumėte atkreipti dėmesį, yra nedidelis odos guzas, žinomas kaip keratosis pilaris. Tai būklė, kai nugaroje, rankose, klubuose ir skruostuose atsiranda maži raudoni ar balti spuogai, pavyzdžiui, žąsų iškilimai. Kartais šie spuogai atsiranda su įaugusiais plaukais.

Žąsų iškilimų priežastis nėra tiksliai žinoma, tačiau paprastai manoma, kad tai yra per didelis keratino kiekis, gaunamas iš folikulų. Nors genetinės priežastys lemia tai, manoma, kad lėtinis vitaminų A ir C trūkumas sukelia piratinę keratozę.

Rimtas vitaminų trūkumas yra retas, tačiau gali sukelti neigiamų pasekmių organizmui. Tai gali paveikti jūsų kūno rengybą, imuninę sistemą ir įvairias kūno dalis. Ir net jūsų psichinė sveikata, dėl kurios sumažės teigiamas mąstymas ir sumažės produktyvumas.

Jei pastebėjote šiuos simptomus, būtinai apsilankykite pas gydytoją! Ir, žinoma, niekada nevartokite vitaminų papildų be gydytojo leidimo.

Jeigu jums patiko ši naujiena spustelk „Patinka“ arba „Dalintis“ ↓

Susiję straipsniai

PARAŠYKITE KOMENTARĄ

REKLAMA